رییس دانشگاه صنعتی اصفهان:

نخستین نوآوری زیر دریایی در  دانشگاه صنعتی اصفهان ایجاد شد

رییس دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: دانشگاه صنفتی اصفهان با همکاری بخش صنعت از نخستین نوآوری زیر دریایی در  این دانشگاه به بهره برداری رسید.

اصفهان-سایت خبری پرسون؛ سید مهدی ابطحی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: همچنین دانشگاه صنعتی با همکاری صنعت نوآوری تخصصی نفت را ایجاد کرد.
وی از ابداع دستگاه الکتروریسی در دانشگاه صنعتی خبر داد و گفت: در همین راستا ۱۰ دستگاه تولید شده و بالای ۱ میلیون ماسک به بازار عرضه شد.
رییس دانشگاه صنعتی اصفهان به طراحی و ساخت ماسکetsa_m2o و طراحی و ساخت کیت های تشخیص کرونا اشاره کرد و گفت:‌ طراحی خط تولید اتوماتیک گان های کادر درمانی از دیگر اقدامات صورت گرفته در این دانشگاه است.

وی شبکه سازی خوبی بین ۵ دانشگاه صنعتی بزرگ کشور شکل گرفت و ادامه داد: با پزوهشکده فناوری المان ارتباط گرفتیم.
ابطحی با بیان اینکه دانشگاه صنعتی اصفهان نخستین دانشگاهی هست که به سازمان اروپایی هسته ای وصل است، ادامه داد: تمامی دانشگاه ها از طریق این دانشگاه به این ارگان وصل هستند.
رییس دانشگاه صنعتی اصفهان از انجام دو مطالعه وسیع در حوزه اموزش عالی و نحوه برگزاری آزمون ها با ۲۰ دانشگاه جامع بین المللی خبر داد و افزود: از قبل خوشه های فناوری و صنعت ایجاد کردیم و بزرگترین ازمایشگاه دام سنگین را دارد.
وی فرصت مطالعاتی در صنعت برای اساتید شکل گرفته که شش ماه مستقر میشود، گفت: توسعه میدان نفتی مارون با شرکت نفت در قالب یک‌ تفاهم نامه داریم.تفاهم نامه با فولاد در خصوص تامین‌ نیازهای فوری فولاد و تاسیس آزمایشگاه استاندارد در حوزه فیلتراسیون با همکاری بخش خصوصی و ایجاد یک ازمایشگاه مرکزی در دانشگاه صنعتی توسط یک خیر ایجاد شده است.
ابطحی با بیان اینکه در مقاطع مختلف مطالعات وسیعی در عرصه بررسی وضعیت جسمی و روحی و روانی دانشجویان دانشگاه صنعتی انجام شده است، گفت: با توجه به اینکه این دانشگاه در بیرون از شهر قرار دارد و استانداردهای سخت آموزشی باعث شیوع افسردگی در بین دانشجویان شده است.
وی ایجاد فضای اشتغال برای دانشجویان در شرکت های دانش بنیان تاثیر بسزایی در کاهش افسردگی دارد، گفت: ایجاد یک مجموعه فرهنگی ورزشی برای دانشجویان از دیگر اقدامات در نظر گرفته برای سلامتی روان دانشجویان است.

195656